Léto je za námi, stejně jako spousta práce, kterou jsme odvedli v Živém regionu. Přestože proběhlo vyhodnocení pilotního projektu na Tišnovsku se všemi partnery a zapojenými subjekty, práce na Podbrněnsku nepřestávají a my se posouváme v budování dalšího živého regionu zas o kus dál.
Během léta proběhla výzva nazvaná Challenge Lab se zadáním tématu krátkých dodavatelských řetězců, do které se zapojila pětice týmů. Více o úspěšném projektu i dalších nápadech si můžete přečíst např. v článku na Ekonews.
Pro snažší propojování farmářů s jejich sousedy odběrateli, jsme provedli mapování aktérů na Podbrněnsku, abychom zjistili odhadovanou produkci jednotlivých surovin a potravin, a také ochotu jednotlivých producentů se do projektu a distribuce zapojit. Zpráva z mapování poslouží například k vytvoření lokální prodejny v Židlochovicích.
Během léta se nám podařilo posunout pilotní projekt sdílené prodejny s lokálními potravinami a surovinami v Židlochovicích, který se během následujících měsíců bude snažit o vytvoření co nejefektivnějšího modelu a uvedení do praxe. Proběhlo také tzv. mastermind setkání, kde se sdílely zkušenosti z podobných provozů, např. Tišnovské spižírny nebo Sociálního podniku Jasan, s cílem vydefinovat potřeby, možnosti, příležitosti pro úspěšné založení prodejny v Židlochovicích.
Pod taktovkou AMPI proběhlo na Dobro-družném statku v Běhařovicích setkání Oživit krajinu, kde se odprezentovala pětice lokálních producentů, kteří přistupují k produkci potravin inovativními způsoby (zapojení do KPZ, sociální podnikání atd.). Jak to dopadlo můžete vidět v následujícím videu.
Naše snahy zaujaly také reportéra Mladé fronty Dnes. Dostali jsme tak příležitost o naší práci a potřebě aplikace principů Farm to Fork (Od vidlí po vidličku) promluvit skrze jedno z největších českých médií.
V následujících měsících chystáme pro zemědělce a farmáře dva zajímavé workshopy, které jim mohou pomoci s prodejem jejich produktů a potravin. Jedná se o téma dotací, kde s expertkou probereme vše ohledně žádostí na zemědělské dotace. Druhé téma se zaměří na tématiku marketingu a propagace, do které se zemědělci mohou pustit po vlastní ose.